Kuntosaliohjaaja toimii yrityksen asiakasrajapinnassa edustaen olemuksellaan ja käyttäytymisellään yritystä. Kuntosaliohjaajan tehtäväkuva voi vaihdella ja hänen tulisi olla markkinointi- ja palveluhenkisyyden sekä asiallisen pukeutumisen lisäksi mm. (aakkosjärjestyksessä):
- aito, empaattinen, teeskentelemätön ja välittävä
- huolehtiva ja huolellinen
- kohtelias, helposti lähestyttävä ja ystävällinen
- luottamusta herättävä ja luotettava
- motivointi- ja kannustustaitoinen
- myönteinen, innostava ja innostunut
- pätevä taidoiltaan ja tiedoiltaan
- soveltamistaitoinen ja harjoitustilan järjestyksestä huolehtiva
- uskottava (terveelliset elämäntavat)
- vuorovaikutustaidoiltaan selkeä. (Aalto, Antikainen & Tanskanen 2007, 162–170.)
KIRJALLISET LÄHTEET:
Aalto, Riku, Antikainen, Sirpa & Tanskanen, Ritva. 2007. Kunto-ohjaajan opas – Hyvästä vieläkin paremmaksi. Saarijärvi: WSOY. ISBN 978-951-0-33354-9.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.