Ongelman omistajan määrittely auttaa valitsemaan tarkoituksenmukaisen tavan käsitellä ongelmaa. Eri ongelmanomistajatilanteet ovat:
- minä olen tyytyväinen ja toinen on tyytyväinen (ei ongelmaa)
- minä olen tyytymätön ja toinen on tyytyväinen; ongelman ratkaisutaito ja jämäkkyys
- minä olen tyytyväinen ja toinen on tyytymätön; auttamistaito
- minä olen tyytymätön ja toinen on tyytymätön; konfliktin ratkaisutaito. (Ranta 2005, 84–86.)
KIRJALLISET LÄHTEET:
Ranta, Ritva. 2005. Kehittyvä työyhteisö – Kehittäminen ja uudistuminen ihmisenä ja organisaationa. Jyväskylä: Yrityskirjat. ISBN 952-9660-62-6.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.