Tarkkaamattomuuden oppiminen on kasvatuksen luoma toimintamalli, joka suojelee lasta ylivoimaisilta tunnekokemuksilta tunteita vastaan asetetulla muurilla. Tarkkaamaton lapsi menettää avoimuutensa, herkkyytensä ja tunnekykynsä. Tarkkaamaton lapsi on myöhemmin tunneköyhä tarkkaamaton aikuinen joka ei kykene Flow-tilaan. (Lidell 1988, 22–24.)
KIRJALLISET LÄHTEET:
Lidell, Lucy (toim.) 1988. Iloitse aisteistasi – Avaa aistisi – löydä kehon ja mielen sopusointu. Suomentanut Tuula Palmunen. Espanja: Weilin+Göös. ISBN 951-35-4557-1.
keskiviikko 4. elokuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.