tiistai 27. heinäkuuta 2010

Vastuun ottaminen -asenne

Vastuun ottaminen -asenne on asiakasrajapinnassa tuotteen toimittamisesta vastaavan organisaation asiakkaan kohtaavan henkilön henkilökohtainen vastuunotto ilmenneestä asiasta koko organisaation puolesta. Jokainen organisaation jäsen on asiakkaan silmissä vastuussa toistensta toiminnasta. (Valvio 2010, 137-138.)
"Liiketoiminta on eloonjäämiskamppailua, jossa ihmisten yhteistyö ratkaisee" (mukaillen Valvio 2010, 139-141).
Vastuun ottaminen -asenteeseen kuuluu myös ilmenneen asiakasrajapinnan häiriötilanteen ratkaiseminen asiakasta tyydyttävällä tavalla erittäin nopeasti (Valvio 2010, 137-138). Vastuun ottaminen -asenne ei ole suomalaista liiketoimintakulttuuria.

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. 2010. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.