keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Tuotteen pehmeä laatu

Tuotteen pehmeä laatu on tuotelaatu, joka syntyy organisaatiossa toimivien henkilöiden kautta kussakin palvelutilanteessa erikseen. Tuotteen pehmeää laatua on vaikea jäljitellä. (Valvio 2010, 79–81.)
”Asiakkaan mieliala ja myyjälle tiedostamattomat motiivit tekevät palvelutilanteesta monimuotoisen” (Valvio 2010, 82).
Tuotteen pehmeää laatua ovat mm. arvot, asenteet, huomio, sitoutuneisuus, sopiminen, suvaitsevaisuus ja ihmiset kokonaisuudessaan. Tuotteen kovan ja pehmeän laadun tulisi olla keskenään tasapainossa. (Valvio 2010, 79–81.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.