keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Luottamusilmapiiri

Luottamusilmapiiri on sosiaalisen vuorovaikutustilanteen mittari, joka kuvaa henkilön toiselle henkilölle antamaa päätösvaltaa päättää oman (mm. fyysisen tai taloudellisen) turvallisuutensa toteutumisesta. Luottamusilmapiiri luodaan useilla ja toistuvilla myönteisillä käyttökokemuksilla. Yritysten brandi perustuu suurelta osin yrityksen ja asiakkaiden väliseen luottamusilmapiiriin. (Valvio 2010, 59–63.)

Asiakkaan kokema luottamus palveluntuottajaan kuvastuu hänen sosiaalisissa tilanteissa kertomistaan tarinoista muille ihmisille. Henkilö kertoo hyvästä asiakaspalvelusta noin kahdeksalle ihmiselle lähipiirissään ja huonosta asiakaspalvelusta noin kahdellekymmenellekahdelle täysin ventovieraalle henkilölle. Yrityksen brandin tulisi olla niin vahva, että tuotetietoutta haettaisiin ensisijaisesti yrityksen työntekijöiltä eikä tuttavilta. (Valvio 2010, 59–63.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.