keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Me-te-asenne

Me-te-asenne on organisaation sisäinen asenneilmapiiri, jossa organisaation sisäiset toimijat kokevat olevansa toisillensa vihamielisiä kilpailijoita. Me-te-asenne vaikuttaa heikentävästi organisaation kykyyn tuottaa asiakaslisäarvoa. Me-te-asenteen vasta-asenne on me-asenne. (Valvio 2010, 123–131.)
Organisaatiohaiku: Me-te-asenne. / Meteli, huuto. / Hiljaa kuu, lampi, vesi. ((c) 2010 paidaton juoksija oulu.)
Me-asenteessa organisaation ulkopuoliset toimijatahot muodostavat te-ryhmän. Me-asenteessa organisaation jäsenet toimivat kilpaillen ulkopuolisia vastaan. (Valvio 2010, 123.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.