keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Asiakaslähtöisyys

Asiakaslähtöisyys on asiakasrajapinnan toimintamalli, jossa pyritään oppimaan asiakkaiden käytöksestä se käyttäytymistapa, jota asiakkaat toivovat palvelutilanteessa. Asiakaslähtöisessä toimintamallissa asiakastyöntekijä jakaa asiakkaan maailmankatsomuksen. (Valvio 2010, 67–68.)
”Pysyvä asiakas on asiakas, joka käyttää yrityksen palveluja kolme kertaa tai useammin” (Valvio 2010, 69).
Kyky kuunnella asiakasta organisaation kaikilla tasoilla on tärkein asiakaslähtöisyyden tekijä. Kuunteleva organisaation edustaja on läsnä vuorovaikutuksen aikana. (Valvio 2010, 73–74.)

Yrityksen toiminta perustuu pysyvien asiakkuuksien luomiseen, koska pysyvä asiakas on taloudellisesti kannattava. Yrityksen palvelujen käyttämistä tulee käyttää joka kerta luodun luottamuksen vahvistamiseen. (Valvio 2010, 69.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.