keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Tuotteen mielikuvalaatu

Tuotteen mielikuvalaatu on yksilön henkilökohtainen kokemuksellinen tuotelaatu, joka muodostuu asiakkaalle elämystiloista tuotteen eriaikaisissa ja toistuvissa käyttötilanteissa. Tuotteen mielikuvalaatu voi olla ostopäätöstä puoltava tai estävä. (Valvio 2010, 58–59.)
"Onko Coca-Cola oikeesti hyvää?" (paidaton juoksija oulu).
Alihankkijoiden tuottama tuotelaatu on asiakkaiden kokemuksena osa organisaation tuotelaatua. Tuoteosan ulkoistamisen yhteydessä alihankinta on ostettava luotettavalta toimijalta. Asiakas tekee ostopäätöksen tunteidensa perusteella. (Valvio 2010, 57–59.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.