keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Hyötypalaute

Hyötypalaute on puheviestinnällä toteutettava yksilön toimintakykyä parantava vuorovaikutustapa. Hyötypalautteen muodot ovat myönteinen ja korjaava palaute. Hyötypalautteen vastakohta on sanallinen tai sanaton haittapalaute. (Valvio 2010, 91–101.)

Hyötypalaute on aitoa, rehellistä, suoraa ja henkilökohtaisesti palautteen tuottajan antamaa. Hyötypalautetta sisällöllisesti muistuttava mielistelevä palaute jota käytetään henkilön manipulointiin on haittapalaute. (Valvio 2010, 98–99.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.