tiistai 27. heinäkuuta 2010

Laivan ravintolasta poistuu vain tyytyväisiä asiakkaita -asenne

Laivan ravintolasta poistuu vain tyytyväisiä asiakkaita -asenne on tuotevalituksen käsittelyssä noudatettu toimintamalli, jossa asiakkaan kokemusta tuotteen laadusta ja sen laatupoikkeamasta arvostetaan. (Valvio 2010, 151-152.)

Tarinan mukaan perhe oli matkalla risteilyaluksella, jossa eräs ruokailija totesi kala-annoksessa olleen sivumaun, jonka ruokailija arveli johtuvan mausteista. Tarjoilija pahoitteli tilannetta ja pyysi anteeksi, eikä yrittänyt hyvittää tilannetta tässä vaiheessa. (Valvio 2010, 151-152.)

Ravintolaskussa kala-annoksen hinta oli pyyhitty yli, ja tarjoilija kertoi syyksi sen, että "haluamme, että laivan ravintolasta poistuu vain tyytyväisiä asiakkaita." Tarinan kertoja piti asennetta osoituksena hyvästä asiakaspalvelusta. (Valvio 2010, 152.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. 2010. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.