keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Sekaantuneisuushenkisyys

Sekaantuneisuushenkisyys on asiakasrajapinnan vuorovaikutusominaisuus, joka koostuu itsekeskeisyydestä, asiakkaiden tarpeiden täyttämättömyydestä ja organisaation käytöstä omaksi edukseen. Sekaantuneisuushenkinen henkilö hyväksi käyttää organisaatiotaan omien tarpeidensa tyydyttämiseen. (Valvio 2010, 42–43.)

Sekaantuneisuushenkinen henkilö estää organisaation asiakastarvevasteen toteutumisen ja hyödyntää organisaation tarjoamat edut henkilökohtaisen hyvinvointinsa kasvattamiseen. Sekaantuneisuushenkisyyden vastakohta on sitoutuneisuushenkisyys. (Valvio 2010, 42–43.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.