Sekaantuneisuushenkisyys on asiakasrajapinnan vuorovaikutusominaisuus, joka koostuu itsekeskeisyydestä, asiakkaiden tarpeiden täyttämättömyydestä ja organisaation käytöstä omaksi edukseen. Sekaantuneisuushenkinen henkilö hyväksi käyttää organisaatiotaan omien tarpeidensa tyydyttämiseen. (Valvio 2010, 42–43.)
Sekaantuneisuushenkinen henkilö estää organisaation asiakastarvevasteen toteutumisen ja hyödyntää organisaation tarjoamat edut henkilökohtaisen hyvinvointinsa kasvattamiseen. Sekaantuneisuushenkisyyden vastakohta on sitoutuneisuushenkisyys. (Valvio 2010, 42–43.)
KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.
keskiviikko 28. heinäkuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.