tiistai 27. heinäkuuta 2010

Kerralla oikein, virheitä nolla -asenne

Kerralla oikein, virheitä nolla -asenne on (japanilaisen) teollisuustuotannon laatuajattelun perustaksi esitetty määritelmä. Virheet jaetaan uuden luomisessa esiintyviin virheisiin ja rutiinityössä esiintyviin virheisiin. (Valvio 2010, 134-135.)

Uuden luomiseen liittyy väistämättä virheitä koska järjestelmät ovat monimuotoisia verkostoihin perustuvia kokonaisuuksia. Uuden luomiseen liittyvät virheet tulee tunnistaa nopeasti, myöntää virheen laatu, oppia virheestä ja pyrkiä välttämään samaa virhettä. Rutiinityössä huolimattomattomuudesta aiheutuvat virheet tulisi poistaa kokonaan. (Valvio 2010, 134-135.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. 2010. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.