Ikuinen valittaja -toimintamalli on asiakkaan manipulointitekniikka, jossa hän pyrkii toistuvasti perusteettomasti hankkimaan henkilökohtaista hyötyä tuotevalituksellaan. Ikuinen valittaja -toimintamalli on pysyvä haitta asiakasrajapinnassa. (Valvio 2010, 149.)
Suurin osa asiakkaista ei tavoittele reklamaatiolla haittaan nähden kohtuutonta etua tai pyri purkamaan kauppasopimusta näennäisen perusteen pohjalta. Ikuinen valittaja -toimimntamalli tulisi tunnistaa poikkeustilanteena asiakasrajapinnassa ja se tulisi käsitellä tavanoimaisilla myyntitapahtuman häiriönkäsittelyprosesseilla. (Valvio 2010, 148-149.)
KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. 2010. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.
tiistai 27. heinäkuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.