keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Haittapalaute

Haittapalaute on puheviestinnällä toteutettava yksilön toimintakykyä heikentävä vuorovaikutustapa. Haittapalautteen muodot ovat sanallinen ja sanaton haittapalaute. Haittapalautteen vastakohta on sanallinen tai sanaton hyötypalaute. (Valvio 2010, 91–101.)

Haittapalaute alentaa henkilön arvoa ja toimintakykyä. Hyötypalautetta sisällöllisesti muistuttava mielistelevä palaute jota käytetään henkilön manipulointiin on haittapalaute. (Valvio 2010, 98–99.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Valvio, Timo. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Hämeenlinna: Helsingin seudun kauppakamari. ISBN 978-952-246-030-1. Saatavuus OAMK Liiketalouden yksikön kirjasto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.